سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

ان شالله کربلا دعاگو همه دوستان هستم 

656

۶ نظر ۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۷
مهران شیخی

“هیهات منا الذلة” را از بچگی زیاد شنیده­‌ام؛ مخصوصاً در محرم­‌ها. ولی باوجود اینکه معنی آن را نمی­‌فهمیدم، از آن خوشم می­‌آمد. فقط معنی “ذلت” را می­‌دانستم، و از سردادن آن در محرم می­‌فهمیدم که ما با ذلت ارتباطی نداریم. هنوز هم از شنیدن آن به وجد می­‌آیم و روح حماسه در من دمیده می­‌شود.

“هیهات منا الذلة” از آیات ابتدایی کتاب مقدس انقلاب اسلامی ماست و همه­‌ی ما بسیجی­‌ها سوره‌ی آن را حفظِ حفظیم. همه­‌ی ما از بچگی گرمی آخرین جرعه­‌ی چای هیأت­‌هایمان را به داغی آه “لعنت بر یزید” بعد از آن تبدیل کرده­‌ایم. از “چای سنگین هیأت”، تبری ۱۰۰٪ غنی­‌سازی کرده­ایم و بمب­‌هایی را که از آن ساخته­‌ایم در سیلوهای موشکی قلبمان انبار کرده­‌ایم برای روز مبادا؛ مبادایی که ای­‌کاش بادا! ما تا این بمب­‌ها را داریم بمب هسته­‌ای به چه کارمان می­‌آید؟

مخصوصاً از وقتی­‌که چای هیأت را با “کیک زرد” می­‌نوشیم، قلب همه ما بسیجی­‌ها “نیروگاه فردو” شده است.“چای هیأت” یا بهتر بگویم، “چای هیهات” در رگ­‌های ما جاریست. با تعریفی که آقایمان از بسیجی ارائه کرده است، ما بیش­‌از ۷۰ میلیون بسیجی هستیم؛ ما بیش­‌از ۷۰ میلیون نیروگاه هسته­‌ای هستیم که آقایمان از ما خواسته است که به درصدهای بالای غنی­‌سازی برسیم تا بعد از آن، “الگو و نمونهى کاملِ تمدن نوین اسلامی را در این آب و خاک تشکیل بدهیم. “

۹ نظر ۱۷ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۴
مهران شیخی

کلام امام روح ا

 

“من باز می گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی تان به خیال خام خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست . نه از ارتباط با متجاوزان خوشنود شوید و نه از قطع رابطه با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید . که اگر آرام گذارید،لحظه ای آرامتان نمی گذارند.” (صحیفه امام روح الله جلد ۲۱  صفحه۳۲۹ (

برخی از صحبت های امام گویا جاودانه‌اند، مثل همین چند خط بالا گویا برای همین روزهای اخیر این جملات بیان شده است.این روزها برخی از ذوق یک تفاهم هسته ای گویا به مریخ پا گذاشته‌اند! آن چنان از ارتباط با چند دولت مستکبر خوشنود هستند که گویا یادشان رفته است این آمریکا همان آمریکایی است که سه دهه در حال دشمنی آشکار با ماست. امام رابطه یا مذاکره را نفی نکرد بلکه امام گفت از رابطه با مستکبرین چندان خوشنود نشوید. مسلمان انقلابی اهل بصیرت است، اگر هم رابطه یا مذاکره‌ای دارد، لبخندش تا بناگوش باز نیست! او می‌بیند، رصد می‌کند، صبر می‌کند و بصیرت را چراغ راه خود قرار می‌دهد؛ زیرا مومن انقلابی اهل صبر و بصیرت است. پس حواسمان باشد در حال و هوای مذاکرات و تفاهمات ذوق مرگ نشویم. وقار و عزت خود را حفظ کنیم و اهل رصد و بصیرت باشیم، چون غرب و در رأس آن‌ها آمریکا ار هیچ تلاشی برای از بین بردن هویت اسلام و انقلاب غفلت نمی کنند، پس ما هم غافل نشویم و ذوق نکنیم!


 پ ن:  آنچه در این مذاکرات، طرف ایرانی متعهد به آن شده است، شامل این موارد میشود: خودداری از غنی سازی بیش از ۵ درصد، تبدیل سوخت تولید شده بیست درصد به اکسید یا مواد کمتر از ۵درصد، خودداری از نصب سانتریقیوژهای جدید در نظنز، عدم گسترش سایت فردو و خودداری از غنی سازی بیش از ۵ درصد در ۴ ابشارفعال در آن، و در باره آب سنگین اراک نیز: خودداری از تزریق سوخت،عدم انتقال آب سنگین به سایت رآکتور، آزمایش نکردن سوخت جدید، تولید نکردن سوخت بیشتر  برای رآکتور و عدم نصب تجهیزات اصلی باقیمانده. حال جای این سوال است که در گام دوم و گام های بعدی مذاکرات برای برداشتن سایر تحریم ها، چه چیزی را باید بدهیم؟!

پ ن 1: اغراق و بزرگنمایی در دستاوردهای این توافقنامه باعث بالابردن انتظارات مردم میگردد که پس از ۶ ماه شاهد شکل گیری مطالبات مردمی از دولت برای بهبود کامل اوضاع اقتصادی کشور میشود که در صورت عدم تحقق، بر روی دولت فشار ایجاد خواهد کرد. پس باید «با تدبیر»مناسب به مردم «امید»واهی  نداد. بلکه طوری باید «صادقانه» حقایق را با مردم در میان گذاشت.



۱۲ نظر ۰۸ آذر ۹۲ ، ۱۴:۰۹
مهران شیخی

گاهى شنیده میشود دشمنان ملّت ایران، از جمله از دهان نحسِ نجسِ سگِ هار منطقه در رژیم صهیونیستى، چانه میجنبانند که ایران تهدید همهى جهان است؛ نه، این سخنِ دشمن و درست نقطهى مقابل ممشاى اسلامى است. تهدیدِ همهى جهان، آن نیروهاى شرّ و شرّآفرینى هستند که جز شرارت از خودشان نشان ندادهاند؛ از جمله همین رژیم جعلى اسرائیل و بعضى از پشتیبانان او

سطور بالا سخنان انقلابی، نه دیپلماتیک رهبر انقلاب بود که در جمع 50 هزار بسیجی در مصلی تهران فرمودند .

در این چند مدت سخنان  ایشان را در مورد اسراییل اگر بررسی کنیم متوجه بکار بردن بدترین الفاظ  در مورد این رژیم غاصب می شویم .

از جمله : "هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد."

1۳۹۰/۰۸/۱۹بیانات در دانشگاه افسرى امام على (علیه‌السّلام)

 "یکى خوى توحش صهیونیستهاست که این را دنیا دیگر فهمید. دنیا باید بفهمد. صهیونیستها ادعا میکنند که ما براى بازرسى یا براى اینکه بگوئیم به سمت غزه نیائید، وارد کشتى‌هاى اینها شدیم - که البته مثل سگ دروغ میگویند!"

خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمینى (ره)

 "ایالات متحده امریکا با آن عرض و طول و با آن پیشرفتهاى علمى و یک کشور و ملت بزرگ، بازیچه دست صهیونیستها شده است؛ مثل غولى که افسارش دست یک سگ است و هر جا مى‌خواهد، او را مى‌برد!"

بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی

 

 و همچنین در دیدار ایشان با دانش آموزان و دانشجویان امسال 13 آبان ماه نکته ای فرمودند که از ریشه این رژیم را زدند

"ما رژیم صهیونیستى را یک رژیم نامشروع و حرام‌زاده میدانیم. یک رژیمى است که بر اساس توطئه به‌وجود آمده است، بر اساس توطئه و سیاستهاى توطئه‌آمیز هم دارد حفظ میشود و حراست میشود."

بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

بعد از گذشت تقریبا  60 اندی سال از غصب فلسطین به دست این رژیم منحوس ، به کار بردن این الفاظ از طرف شخصیت اول جمهوری اسلامی ایران از نظر نگارنده چند دلیل می تواند داشته باشد  :

1-    در این مدت زمان و فضای حاکم شده بر جهان و رسوخ صهیونیست ها به دل کشورها و خط دهی به آنها، مشخص کردن ماهیت نحس آنها یکی از دلایل این مانور است. گوش زد به جهانیان که این رژیم نامشروع است و ماهیت حرامزادگی را داراست.

2-    با توجه به تهدیدات و رجز خوانی که اسراییل و هم پیمانانش در مورد جمهوری اسلامی مطرح کردند ، برای خنثی کردن این تهدیدات و نشان دادن قدرت ایران اسلامی دیگر دلیل بکار بردن این الفاظ  است .

3-    با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و سیاستهایی که در حوزه خارجه اتخاذ کرده است . شائبه ترس (همانطور که اوباما گفته است ایران بخاطر ترس پای میز مذاکرات آمده است) جمهوری اسلامی در جهان مطرح شده است که با بکار بردن این الفاظ باری دیگر توطئه آنها خنثی شده و روحیه انقلابی را به جامعه و دولت انتقال می دهد.

4-     عادی نشدن حضور رژیم غاصب صهیونیستی برای سیاست مداران داخلی و خارجی

۱ نظر ۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۲:۴۸
مهران شیخی