سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

نقدی بر نابرده رنج

يكشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۵۰ ب.ظ
تا اینجای فیلم گرچه به نظر من داستان جالب بوده اما کارگردانی فیلم خیلی ضعیف بوده طوری که بیننده کاملا از صوری بودن بعضی از سکانس های فیلم آگاه میشه و همچنین این فیلم اصلا در بحث دفاع مقدس جالب نپرداخته که جای تاسف دارد و حالا  چند مورد از گاف های این فیلم رو بخونید :

 ۱-اگه دقت کرده باشید به اردوگاه دشمن متوجه عرضم میشید که انواع و اقسام سلاح ها اما بدون سرباز و باز گذاشته شده و بدون نگهبان . توی خط مقدم هست اردوگاه اما یه شلیک وجود نداره و همچنین در صحنه های درگیری بین اسد و جابر و عماد با نیروهای بعثی خیلی مبتدیانه کار شده بود

۲-کارگردان محترم تصور نموده چون پاوه دارای مرز مشترک با عراق است ویکی از مناطق جنگ تحمیلی است؛ لابد جایی شبیه سوسنگرد و شلمچه است و حتی به خود زحمت نداده که سفری کوتاه به شهرستان پاوه داشته باشد تا با بافت جغرافیایی و قومی آن آشنا گردد. لذا مرتکب اشتباهات عجیب و خنده داری شده از جمله - شهرستان پاوه و مناطق مرزی آن مثل نوسود، شوشمی، هانه گرمله، دزاور، کیمنه منطقه ای کوهستانی و با پوشش جنگلی میباشند. به طوریکه در کل این منطقه حتی یک هکتار زمین شبیه آنچه در سریال میبینیم مشاهده نمیگردد ( بینندگان محترم لطفاً تصاویر مرتبط با پاوه را در اینترنت جستجو کنند).

 ۳-نکته دیگر اینکه هنرپیشه اصلی فیلم ( اسد ) با زبان پدری اش صد در صد نا آشناست و نامه ی کژال را به صورتی میخواند که انگار به زبان چینی نوشته شده است.

4- سریال دارای صحنه های عجیب دیگری هم میباشد مثل بازکردن قوطی کنسرو لوبیا با سرنیزه به صورت یک دستی، قرمز شدن زیر پیراهنی اسد و عماد با زدن اولین ضربه شلاق (آنهم بدون اینکه زیر پیراهن پاره شود)، استفاده اغراق آمیز از بعضی واژه ها مثل هه به جای هست و نی به جای نیست به نشانه ی اهل تهران بودن، عدم نیاز به سوختگیری ماشین اسد در ساعتهای متوالی رانندگی!

۵-پشت صحنه این فیلم نشان داد که به صورت خیلی ناهماهنگ و خیلی بهم ریخته کار پیش میرفت و یک مشکل دیگر اینکه به نظره بنده از کارشناس نظامی با اطلاعات خوبی در این فیلم استفاده نشده بود

در پایان آقای کارگردان یادت باشد که: نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد


در  نگارش این مطلب از سایت شهید آوینی هم استفاده کردم

 

۹۰/۰۵/۰۲
مهران شیخی

نظرات  (۷)

۰۲ مرداد ۹۰ ، ۱۹:۱۵ مقصد پرواز است
سلام علیکم و خداقوت

مدتی است که وضعیت رسانه ای ما و به خصوص صدا و سیمایمان به شدت ذهنم را به خود مشغول کرده، مشکلات متعددی میبینم که میشود برایشان چاره ای اندیشید و اتفاقا متولیان امر نیز دلسوزند و به ظاهر هم متعهد و متخصص و هم انقلابی اند اما نمیدانم چرا هیچ حرکت در خوری در عرصه رسانه برای بازسازی فرهنگ مشاهده نمیشود.

رسانه ابزاری است در دست ما که میتوانیم با آن هنرمندانه ارزشهایمان را با همه زیباییشان به دنیا بشناسانیم و در جهت بر افراشتن پرچم اسلام ناب محمدی در سرتاسر جهان گامهایی موثر برداریم ،اما همین تیغ دو سر حالا ارزشهایمان را دارد حراج میکند.

با سیاهنمایی و کتمان حتی قسمتی از حقیقتیت مخالفم اما به نظرم رسانه ملی ما دچار وضعیت اسف باری شده است،البته تلاشهای دوستان متعهد مان را در این عرصه نادیده نمیگیرم هرچند که اندک بوده است.اما فرمایشات مقام معظم رهبری را میبینم که بر زمین مانده اند.

منتظر حضور و نظرتان هستیم
یاعلی
سلام
خدا قوت
خیلی خوب بود
ضعف در کارگردانی رو خوب دیدی ولی انصافا از لحاظ تصویر برداری کار خوبی شده و مشخصه نویسنده بسیار کم تجربه بوده
اینطور که پیداست کارگردان بسیار جوان است و آینده دار
یاحق
پاسخ:
موفق باشید
در ضمن بروزم و منتظر
۰۵ مرداد ۹۰ ، ۱۲:۵۰ نآرسیسـْــ
خیلی فیلم خوبیه !!
جای هیچ نقدی هم نداره !
پاسخ:
یا حق
۰۵ مرداد ۹۰ ، ۱۶:۴۵ نآرسیسـْــ
اما نکته ی 4 خیلی غلطه پدر من ترکه ولی من ترکی بلد نیستم خب بچه ها زبان مادریشون میرن !!
و حتما مادرش هم فارس بوده ؟
سلام
من به طور کامل ندیدمش اما نکته ای که واسم جالب بود نارضایتی اکثر اطرافیان از پایان تلخ فیلم بود . انگار عروسی های آخر فیلم دیگه جزء لاینفک انتظاراتشون از یه فیلم خوب شده !
افتادن سایه ی عماد و اسد روی زمین ، وسط بیابون ، اونم تو دل شب ! از گاف های تصویری جالب سریال بود .
یا حق
آخرش رو خوب تموم کردن.
یعنی آخرش ازدواج و رقص این تیتراژ پایانی همیشگی فیلمهای ایرانی نبود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی